21 نفر که اینترنت را متحول کردند

کد ابزار لودینگ

ایران دانلود
فرهنگسرای اطلاعات


     1. لری پیج و سرگئی برین (مؤسسان گوگل)

        اين دو نفر بيش از همه به موتور های جستجو و ارائه خدمات رايگان به کاربران تاثير گذار بودند و در واقع امروزه واژه جستجو يا Search مترادف شده است با گوگل. اين دونفر در زمان دانشجويی سنگ بنای گوگل را در سال ۱۹۹۷ گذاشتند و در مدت کوتاهی توانستند با ايده های بکر و خلاقانه غول جستجوگر اينترنتی آن زمان يعنی ياهو را به زانو در آوردند.
 
    2. ديويد فيلو و جری يانگ (مؤسسان شرکت ياهو)
 
        اين دو هم دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند و در زمان دانشجويی سايت راهنمای جری برای شبکه جهانی وب را راه اندازی کردند که متشکل بود از ليست وب سايت ها جهت دسترسی کاربران به آن که با استقبال از آن جرقه ساخت موتور جستجو و ايجاد ياهو به ذهنشان متبادر گرديد.
 
    3. بيل گيتس (خالق و مالک مايکروسافت)
 
        ويليام هنری بيل گيتس سوم يکی از بزرگ ترين ثروتمندان و شناخته شده ترين فرد در حوزه رايانه های شخصی است. وی با ارائه نسخه های مختلف ويندوز برنده بلامنازع اين حوزه گشت و از اين راه ثروت هنگفتی بدست آورد. يکی از خصوصيات اخلاقی بيل گيتس تاسيس بنيادهای خيرخواهانه به همراه همسر خود می باشد. بيل گيتس کبير۱۵ سال متوالی ثروتمندتين فرد جهان بود.
 
    4. استيو پل جابز (مؤسس اپل)
 
        استيو جابز بنيانگذار و رييس شرکت اپل و مدير عامل سابق شرکت پيکسار را بيشتر با نماد يک سيب می شناسند. اين فرد برجسته در زمينه فناوری های نوين، اپل را در سال ۱۹۷۰ ميلادی به همراه ووزنياک جهت توليد رايانه هایشخصی ايجاد نمود و مورد اقبال قرار گرفت. امروزه آی پد، کامپيوتر های مک و مينی مک، آيفون و غيره که محصول کمپانی اپل است عاشقان و طرفداران بيشماری را در سرتاسر جهان دارد بطوريکه با ارائه آيفون ۴، مردم برای خريد آن ساعت ها در صف بوده اند. در حال حاضر استيو جابز علاوه بر رياست اپل، سهامدار عمده و عضو هئيت مديره کمپانی عظيم والت ديزنی هم می باشد.
 
    5. مارک زوکربرگ (فيس بوک)
 
        خالق فيس بوک را می توان جوانترين و خوش فکرترين نوجوان در عرصه وب ناميد. او که اکنون ۲۴ ساله است در زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در سن ۱۹ سالگی در سال ۲۰۰۴، فيس بوک را برای ارتباط با دوستانش ايجاد کرد و امروزه فيس بوک به راحتی توانست جای شبکه اجتماعی مای اسپيس را بگيرد و يکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در کل جهان می باشد.
 
    6. کوين روز (ديگ)
 
        وی سايت معروف و محبوب سوشيال بوکمارکينگ، Digg را در سال ۲۰۰۴ پايه ريزی و راه اندازی کرد و علاوه بر آن مجری موفق TechTV و مؤسس سايت های Pownce و Revision3 نيز می باشد.
 
    7. برام کوهن (بيت تورنت)
 
        برام کوهن، توسعه دهنده و مؤسس و نيز مولف شبکه های پير تو پير ها (P2P) و نيز پروتکل بيت تورنته. در سال ۲۰۰۱ او کارش را در شرکت Mojo Nation به خاطر کار بر روی بيت تورنت ترک کرد سپس شرکت بيت تورنت را ثبت کرد و شروع به کار کرد.
 
    8. جيمی ولز (خالق ويکی پديا)
 
        ايده ويکی از سال ۲۰۰۱ با ولز بود و بدون هيچ پشتوانه ای آن را دنبال می کرد و پيش نمايش از آن ارائه داد که همگان قادر به ويرايش آن بودند. وی که ابتدا دانشنامه خود را با نام Nupedia راه اندازی کرده بود با تلفيق آن با نرم افزار ويکی به ويکی پديا و دانشنامه امروزی تبديل کرد که امروزه يکی از بزرگترين دانشنامه های جهان می باشد.
 
    9. پی ير اميديار (مؤسس سايت eBay)
 
        يک ايرانی تاثير گذار در زمينه وب و حراجی آنلاين. پی ير اميديار به همراه همسر خود پم سايت ای بی را راه اندازی کرد که امروزه ارزشeBay  بالغ بر ۸ ميليارد دلار است. اميديار در سال ۱۹۹۵ و زمانی که ۲۸ سال داشت کد منبع آن را نوشت و قرار بود نام اين سايت را echobay.com گذارد ولی بدليل ثبت اين دامنه ebay.com را برگزيد.
 
    10. چاد هرلی و استيو چن (يوتيوب)
 
        چاد هرلی ۲۸ ساله و استيو چن ۲۷ ساله تحول بزرگی را در صنعت به اشتراک گذاری ويديوئی در وب ايجاد کردند. اين تاثير چنان شگرف بود که گوگل را مجاب کرد تا مبلع يک ميليارد و ۶۵۰ ميليون دلار جهت تصاحب آن به صاحبان يوتيوب بپردازد و اکنون از زير مجموعه های گوگل محسوب بيايد و صاحبان آن را طی مدتی کوتاه به ميلياردرهايی تبديل نمايد.
 
    11. جف پرسون بزوس (مالک و مؤسس آمازون)
 
        آمازون.کام سايت حراجی کتاب و حراجی آنلاين و رقيبی برای eBay است که به ناگاه دارای رشد چشمگيری شد.
 
    12. شاون فنينگ (نپستر)
 
        نپستر اولين پلاتفرم اشتراک peer-to-peer است که شاون در زمانی که دانشجوی دانشگاه بود بر روی آن کار کرد و در زمينه موسيقی و اشتراک گذاری آن جهشی عظيم يافت اما بنابر حکم دادگاه و عدم رعايت کپی رايت مسدود شد.
 
    13. جک دورسی  (مؤسس توييتر)
 
        اولين ايده ايجاد ميکروبلاگينگ به ذهن جک دورسی خطور کرد و نتيجه آن شد سرويس محبوب توييتر که در اغلب زمينه ها و برای امورات گوناگون از آن بهره می جويند. جک دورسی که يک مهندس و بازرگان است در سن ۳۵ سالگی توييتر را راه اندازی کرد.
 
    14. مت مولنگ (وردپرس)
 
        مت بزرگ در حاليکه تنها ۱۹ سال سن داشت هسته اوليه پلتفرم وبلاگ نويسی وردپرس را نوشت و برای تمرکز بر روی وردپرس در سن ۲۴ سالگی از CNET کناره گيری کرد. مت مولنگ علاوه بر تاسيس و اداره وردپرس، اکيسمت و اتوماتيک را هم دارد. امروزه بلاگرهای زيادی در دنيا هستند که از نيروی قدرتمند وردپرس برای ايجاد رسانه خود به نام وبلاگ بهره می برند.
 
    15. سر تيم برنرز لی  (خالق وب جهاني)
 
        از او بعنوان خالق و پدر وب و اينترنت ياد می شود او در سال ۱۹۹۵توانست با پروتکل HTTP بين دو کامپيوتر سرويس دهنده و سرويس گيرنده ارتباط برقرار کند. سر تيم برزنزلی همچنين مؤسس کنسرسيوم شبکه جهانی وب (W3C) می باشد شايد اگر او نبود و ايده او افراد بالا هيچکدام در اين ليست جايی نداشتند.
 
    16. توماس اندرسون (خالق مای اسپيس)
 
        شايد بتوان او را خالق شبکه های اجتماعی که امروزه همه گير و محبوب هستند ناميد. اين ايده تا سال ۲۰۰۸ بيش از ۲۵۰ ميليون نفر کاربر داشت.
 
    17. گرت کمپ (Stumble Upon)
 
        ايده استامپل اپن که يک سايت social bookmarking می باشد و به کاربر در کشف و رديابی سايت های جديد کمک می کند.
 
    18. لينوس توروالدز (لينوکس)
 
        لينوس بنديکت توروالدز مهندس نرم افزار فنلاندی يکی از پيشرو های متن باز و لينوکس است به هر حال تاثير او را در زمينه لينوکس و متن باز نمی توان انکار کرد.
 
    19. کاترينا فيک (فليکر)
 
        کاترينا جزو زنان تاثير گذار در حوزه وب است که به همراه همسر خود استوارت باترفيلد سايت به اشتراک گذاری عکس فليکر را راه اندازی کرد. Flickr در دنيای وب ۲٫۰ و در تعامل با شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری عکس را آسان می کند. امروزه فليکر تحت تملک ياهو درآمده است.
 
    20. استوارت باتر فيلد (فليکر)
 
        همسر کاترينا فک و مدير فليکر در سال ۲۰۰۶ به عنوان ۱۰۰ نفر اول پرنفوذترين افراد در جهان در مجله تايم و جزو ۵۰ نفر برتر کارآفرينان در سال ۲۰۰۵ انتخاب شده است.
 
    21. مارک اندرسون (نت اسکيپ)
 
        امروزه جنگ اصلی جبهه مبارزه با مرورگر اينترنت اکسپلورر، فايرفاکس می باشد اما بايد گفت اولين سنگ بنای مبارزه در زمينه مرورگرها را نت اسکيپ آغاز کرد. او مدير کارآفرين، دارنده شرکت ارتباطات نت اسکيپ، مؤسس سايت Ning و يک مولتی ميليونر می باشد. وی در سال ۲۰۰۸ قرار بود به هيئت مديره فيس بوک بپيوندد اما پس از کش و قوصی به هئيت مديره eBay پيوست.
 
حتما نظر دهید!

اخطار! استفاده از مطالب وبلاگ با درج لینک منبع مجاز میباشد

اشتراک گذاری

Facebook Twitter More...

نظرات شما عزیزان:

rahim
ساعت21:35---6 بهمن 1389
سلام.

لينك شما تو سايت ما قرار گرفت ولي نميدونم چرا تبادل لينك هوشمند وبت كار نميكنه.

لطفا خودت لينك ما رو با عنوان پي سي ايكس و آدرس p30x.loxblog.com

تو وبلاگت قرار بده.

با تشكر
پاسخ: از تبادل لینک شما متشکرم. هم اکنون لینک شما در وبلاگ قرار گرفته است.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


توسط glassy



صفحات سایت
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ایران دانلود